Barnbesked

Lilypie Waiting to Adopt tickers

onsdag 9 oktober 2013

Andra samtalet

Nu är vi färdiga med andra samtalet som tog 3 timmar!

Det var en hel del frågor att svara på nämligen 24 sidor med frågor! Jag fick svara på allt mellan himmel och jord det går knappt att sammanfatta. Från föräldrarnas fysiska/psykiska hälsotillstånd, hur barndom var, hur föräldrarna uppfostrade mig, relation till syskonen, ekonomin, hur Simons och min relation är, hur våra alkoholvanor är, hur vårt sexliv är, vad jag har för framtidsdrömmar, vilken tid som har varit jobbig i livet/vilken period som har varit lycklig, hur jag ser på invandrare, homosexuella, hur jag tänker uppfostra mitt barn, hur ser jag på om mitt barn använder droger, hur jag ser på straff och kriminalitet, vems ord som väger tyngst i hemmet, hur gör vi med hushållsuppgifterna, vad har vi för kostvanor, vad jag tänker om jag hör ordet sexualitet, vad man arbetar med, hur man bor osv osv. Det roliga var den sista frågan: tycker du det är något som jag inte har frågat som du skulle få med? Ehh...nej....

Japp, många olika frågor var det! Nu är jag trött efter att ha pratat i 3 timmar!

4 kommentarer:

  1. Oj hjälp! Man märker hur otroligt olika det fungerar i olika kommuner!!! Det jag reagerar på är frågan om hur ert sexliv är? Varför liksom? Jaja, skönt att ni är igång i full fart! Hoppas det går fort nu :) kram Anna

    SvaraRadera
  2. Galet att det kan vara så många frågor! Är det samma i alla kommuner, vet du? En del har ju ändå rätt långsökta kopplingar till adoption....

    SvaraRadera
  3. Jag blir alldeles tårögd när jag läser er kamp för att få ett barn. Behöver ni hjälp med intyg eller dylikt så finns jag här för er. Simon har alltid haft en särskild plats i mitt hjärta och där finns även du sedan jag lärde känna dig.

    SvaraRadera
  4. Det verkar vara olika vilka frågor som ställs beroende på vilken kommun som handlägger.

    SvaraRadera