Barnbesked

Lilypie Waiting to Adopt tickers

torsdag 12 september 2013

Shit! Jag har gjort det....

...jag har köpt den första barngrejen eller inte ens en utan två!!! Det var helt enkelt vår kursledares fel, jag får skylla på det.

Hon pratade mycket om att det inte är säkert att man vet så mycket om barnens    ursprung. Därför menade hon att det är viktigt att vi skapar minnen åt barnen medan vi väntar. Därför beställde jag den boken hon rekommenderade sen hittade jag en till som jag beställde. 

Så istället för att beskriva om graviditet, barnens första tand osv så fyller man i andra saker...
...tex hur vi såg ut när vi väntade på barnet...
...hur jag och Simon träffades...
...när man fick barnbeskedet och hur man firade...
...hur gammalt barnet var, hur mycket barnet vägde osv.

Den andra boken ser ut såhär:

...den var lite annorlunda men tog upp roliga saker också så som...
...tankar kring utredningen, det stora beskedet...

...fakta om födelselandet och en rolig grej var att man ska fylla i vad en läsk kostar i födelselandet resp. Sverige. Sen är det en hel del andra sidor som var roliga att fylla i men det får man vänta med ett par år med....

Det känns mycket konstigt att ha köpt en barnsak eftersom man inte har tillåtit sig själv det! Jag börjar sakta bearbeta in nu "när" istället för "om" jag får barn. Det kommer ta tid men jag jobbar på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar