Barnbesked

Lilypie Waiting to Adopt tickers

lördag 21 mars 2015

ZOO och månadens sak!

Igår var Simon och jag lediga för jag behövde ta ut lite flextimmar. Vi funderade på vad vi skulle göra men sen kom vi på att vi skulle åka till Köpenhamn och gå på ZOO. Det är även en sak som vi saknar att göra som barnlösa att göra såna saker som bara "familjer" gör med sina barn. Men eftersom vårt barn inte har gjort sig till känna så bestämde vi oss för att gå själva! Det var inte så mycket folk så det var lugnt och skönt!

Här kommer lite bilder på vad vi såg men Isbjörnen som satt ovanför oss var helt klart bäst! 











Den här lille rackaren sprang lös inomhus i "den tropisk regnskog". Jag var inte så glad när den började följa efter mig! 


Denna bilden blev så bra! Ganska verklig.

Sen avslutade vi genom att köpa månadens sak. Det blev givetvis favoriten, Isbjörnen!

4 kommentarer:

  1. Så mysigt! Jag skulle bli livrädd för stalkerfågeln, haha. Är alltid vettskrämd när det kommer till små och stora fåglar, har lite att jobba på där ;)
    Det finns så mycket man längtar så efter att uppleva på ett nytt sätt när man fått barn, tycker jag. Djurpark, lekpark, äventyrsbad, åka skridskor ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det så, det är många saker man längtar efter!

      Radera
  2. Jag minns precis hur det var! Vi längtade också efter exakt de sakerna, vi hade ju gjort allt det andra som man gör som singel och par en massa gånger. Man vill och det är ganska naturligt gå in i nästa fas i livet, något nytt. Att uppleva världen genom sitt/sina barns ögon och göra saker som de tycker är roligt. Vi som har längtat och kämpat länge tror jag många gånger sedan uppskattar att hänga på lekplatser och åka till djurparken lite, lite mer än de flesta andra. Kan säga att vi hade en underbar dag på Köpenhamns Zoo förra sommaren när vi åkte dit för första gången med vår son (2,5 år från Sydkorea).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härlig känsla. Jag längtar tills jag får uppleva det och jag tror det stämmer att vi uppskattar det lite mer....

      Radera