Barnbesked

Lilypie Waiting to Adopt tickers

onsdag 25 mars 2015

11 månader

Nu har vi väntat i 11 månader! När jag kollar tillbaka i bloggen vad som hände i mars månad förra året var det lite sorgligt. Det är redan ett år sedan min Mormor gick bort. Hon finns fortfarande i mitt minne. Hon längtade så mycket efter att vi skulle få barn så det var synd att hon inte fick uppleva det.

Vi höll även på att samla ihop papper och gjorde fotoalbum. Jag skrev att jag skulle göra ett speciellt album och det tog många timmar! Tänk att det nu ligger det i Taiwan och väntar på att någon ska ta fram det och titta på det. Undrar om det ligger i ett kassaskåp eller aktskåp? Ligger det i en hängmapp under Sweden där det står Sara och Simon Hultgren? Eller står det våra personnummer? Jag börjar funderar på hur den där processen går till. Det jag vet är att de i första hand går efter när ansökan kom dit och att de tar fram ca 5 akter. Om den biologiska mamman har något specifikt önskemål tex att adoptivföräldrarna ska vara musikaliska tar de fram det paret också. Därefter får den biologiska mamman titta igenom akterna och välja. Jag antar att det går till på liknande sätt om den biologiska mamman inte finns med i bilden.

Undrar om någon kommer kolla på våran akt i år och säga " detta paret kommer bli perfekt"?

2 kommentarer:

  1. Såklart det blir iår!! En mamma där borta kommer läsa om er och tänka att ni är det bästa som kan hända hennes lilla skatt. Snart ringer mobilen ❤️

    SvaraRadera
  2. Du har gissat på mars och det är några dagar kvar 😃

    SvaraRadera