Barnbesked

Lilypie Waiting to Adopt tickers

måndag 30 mars 2015

Ute i god tid....

Igår var jag ute och kollade på vår sida på adoptionscentrum då insåg jag att vårt medgivande går ut i december månad. Bäst att vara ute i god tid tänkte jag så jag mailade handläggaren och vi kommer boka in en tid i oktober månad. Hon skrev att det inte kommer bli lika omfattande nu men att vi måste  skaffa nya intyg från kronofogden, försäkringskassan och nya läkarintyg. Då blir det till att göra om läkarundersökningen igen! De ville även ha nya referensbrev, konstigt att de behöver nya. Jag frågade om personerna skulle vara samma som innan eller om de behövde nya. Vi får se vad hon svarar.

Jag har även anmält oss på en föreläsning i nästa vecka som bland annat ska handla om anknytning och den första tiden i hemmet tillsammans med barnet. Det är adoptis som håller i föreläsningen. Det ska bli roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar