Barnbesked

Lilypie Waiting to Adopt tickers

söndag 8 februari 2015

Längtan är lång....

Ibland blir jag ledsen när jag tänker på hur länge vi har väntat på att vi ska bli tre. Igår var vi hos ett par kompisar och då började vi prata om att vi planerade att vi skulle vara gravida samtidigt. I höst börjar deras son i förskolan.... Men de har tre barn nu och igår fick jag leka av mig. Det är alltid lika roligt. De har precis fått sitt tredje barn, lilla Algot, kanske han och vårt barn kan leka i framtiden? Han är nyfödd nu och vem vet det kanske vårt barn är också så de kanske är lika gamla? 

Denna fick lilla Algot igår, det är kul att pyssla!

2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Har inte hunnit läsa hela din "blogg" men det lilla jag läst hittills så känner jag igen så många tankar, funderingar, frustrationer och även längtan ni känner. Vi, jag och min man gick igenom år av barnlöshet, "IVF-träsket", uppgivenheten och sorgen att det inte blev några barn för oss tills vi en dag mognade i tanken "adoption".
    I dag är vi stolta föräldrar till en underbar liten tös född i Kina och väntar på att få det officiella barnbeskedet på vår son som också kommer från landet långt borta….!
    Ni har en underbar resa framför er och jag önskar av hela mitt hjärta att det kommer gå snabbt till BB och jag tror 2015 kommer bli alldeles speciellt för er!
    Lycka till!!!

    SvaraRadera
  2. Så härligt att ni väntar på ert andra barn! Jag hoppas du har rätt att 2015 kommer bli vårt år!

    SvaraRadera