Barnbesked

Lilypie Waiting to Adopt tickers

måndag 24 november 2014

7 månader

Nu har vi väntat i 7 månader om jag hade varit gravid skulle jag bara haft 2 månader kvar till förlossningen. Undrar om vi har 2 månader kvar till barnbesked? Man kan alltid hoppas men det är väl önsketänkande.

Jag är med på en facebook sida där ett barnhem från Filippinerna lägger ut bilder när barnens "forever Mum and Dad" hämtar sina barn. Det är så härligt att se men man längtar ju ännu mer efter den känslan man kommer ha när man träffar sitt barn för första gången. Idag blev jag lite ledsen och det stack i hjärtat när de visade en bild på en pojke som fyllde två år. Barnhemmet hade bakat en tårta och det var två ljus på tårtan. Det stod att de blåste ut ljusen tillsammans och att de hoppades att hans "forever Mum and Dad" skulle komma snart. Så sjukt, här sitter vi och längtar ihjäl oss och på andra sidan jorden sitter ett barn och längtar efter att få föräldrar. Kan någon förklara för mig hur detta kan vara barnets bästa? Varför ska byråkrati komma i första hand och en familj i andra hand? Tänk om vårt barn i denna stund fira sin 2-års dag! Jag vill vara med och fira den. Jag undrar om du finns just nu i denna skrivande stund och var du gör.......

2 kommentarer:

  1. Har också tänkt det så många ggr....varför kan dom inte skynda på processen?? Barnen längtar efter mamma och pappa och bäst vore väl att allt bara flöt på så alla fick varann?? Samma när man fått bb och sen ska vänta rb....det kan inte vara det bästa för lilla barnet att vänta och längta så....=(

    SvaraRadera
  2. Ja undrar hur länge vi måste vänta? Vissa dagar känner jag tur vi kanske inte vet hur länge och vissa dagar: idag kan de ringa!

    SvaraRadera