Barnbesked

Lilypie Waiting to Adopt tickers

fredag 30 maj 2014

Minnen....

För något år sedan fick jag ett pandora armband av mina föräldrar. Tanken var att jag skulle samla minnen på armbandet. Det är roligt att tänka på de minnen det här armbandet har gett mig.... 


Denna berlocken fick jag av Simon. Det var hans kusin Livia som tyckte att han skulle köpa något fint till mig när de var på stan och handlade..

Denna fick jag av Simon i födelsedagspresent..

Mamma, Pappa och jag var på en mini utflykt till Helsingör och då köpte jag denna berlocken...

När Simon var på jobbresa till Finland köpte han denna till mig....

Detta var den första berlocken jag fick. Det var av min lillebror Philip. Det var ett minne från när vi var på Zakyntos. Vi såg sköldpaddor där och därav denna lilla sköldisen....

Detta är en liten rolig historia. Jag och Simon var tillsammans med Philip och Agnes i Berlin för att fira nyår 2012-2013. Simon betalade berlocken och sen gick vi ut från affären. När vi satte oss sen på en restaurang sa jag till Simon att jag ville se berlocken. Va? sa han tog du inte den? Nej, sa jag gjorde du inte det?. Simon och Philip gick tillbaka till affären men de hade precis stängt. Simon bankade på och tillslut var det ett butiksbiträde som kände igen Simon och släppte in honom så han kunde få berlocken....

Denna köpte jag när vi var på ön Kefalonia....

Solen kommer från ett soligt Kroatien 2013...

När vi firade bröllopsdag fick jag denna av Simon. Det är kanske svårt att se men det är en kudde med två ringar på....

Denna köpte jag i Kroatien 2011, den symbolisera att jag åt mycket fisk när jag var där...

Här vet jag inte om jag behöver förklara mer än jag köpte den i Paris 2014 när vi var där med Mamma, Pappa, Philip och Agnes....

Dessa köpte jag när vi var i Cypern 2012 tillsammans med Mamma, Pappa, Theresé, Nattis och William. Det gick inte att hitta någon som sålde äkta pandora så de har blivit lite svarta nu....

... och här är min nya berlock. Den symbolisera "kärlek" på kinesiska och det var när vi skickade ner våra papper till Taiwan 2014...

Så här ser mitt armband ut, fyllt av fina minnen.....

Det kommer bli en berlock till när vi får barnbesked......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar