Barnbesked

Lilypie Waiting to Adopt tickers

måndag 18 november 2013

Helgen som har gått..

I helgen träffade vi de par som vi gick adoptionsutbildningen med. Vi var totalt 4 par som gick intensivutbildningen tillsammans. Två av paren var hemma hos oss i helgen och vi bjöd på Tapas! Det var roligt att träffas och höra hur långt alla hade kommit i processen.

Det blev mycket prat om utredningen och  hur sjukt det är vilka frågor som ställs. Vi diskuterade även anknytning och barnuppfostran. Jag fick tips om en bra bok och jag kunde inte låta bli att köpa den...


Jag får läsa den först och sedan komma med synpunkter.

Det känns fortfarande konstigt att sitta och prata så öppet om barnlösheten med människor vi knappt känner men det konstiga är att det känns som vi har känt varandra i flera år. Det är skönt att veta att vi alla är i samma situation och att vi kommer kunna ta råd och stöd av varandra. Tänk när vi alla sitter där med varsitt barn och kan tänka att vi äntligen kan lägga barnlösheten bakom oss. Det längtar jag efter. Jag tror det här är början på en livslång vänskap.

1 kommentar: