Barnbesked

Lilypie Waiting to Adopt tickers

onsdag 29 maj 2013

Journal

RMC i Malmö har jag tyvärr inte så bra erfarenhet av. Nyfiken som man är så beställde jag kopia på min journal. Syftet var också att jag ska kunna svara på frågor från socialen när vi gjorde vad eftersom man lätt glömmer (eller förtränger?) Det är för övrigt roligt att en läkare måste godkänna att jag får ut mina journaler (!)

Det som är intressant är följande diagnoser:

2012-03-16 kvinnlig infertilitet, ospecificerad.

2012-04-02 kvinnlig infertilitet, oförklarad efter utredning. (varför står det kvinnlig infertilitet om det är en oförklarad diagnos?)

2012-11-06. Men vad hände nu? Nu är helt plötsligt diagnosen kvinnlig infertilitet i samband med endometrios!

2013-02-06. Nämen se där, det hade varit bra om man hade fått någon information? Men det kanske är därför man ska begära ut sina journalkopior....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar