Barnbesked

Lilypie Waiting to Adopt tickers

onsdag 17 december 2014

Det skär i hjärtat.....

...när jag lyssnar på Björn Söder på tv, vad är det med denna man? Jag har så svårt att förstå varför man vill kategorisera människor. Sätta in de i särskilda fack beroende på vilket ursprung man har. Vad är det för mening? Vad spelar det för roll vilken religion, ursprung och hudfärg vi har? Varför kan vi inte bara vara människor?

Kent Ekeroth har även lagt en motion på att vi ska kunna skapa ett register på vilken ursprungsnationalitet vi har. Det skulle innebära att vårt barn aldrig kan bli svensk medborgare utan skulle bli kategoriserat på grund av 1. Barnet är inte fött i Sverige 2. Båda föräldrarna har ett annat ursprung 3. Har inte varit svensk medborgare sedan födseln.

Motionen
Det är så svårt att förstå att detta händer år 2014 och nu ökar SD till 16%!!

Det skär i mitt "mamma hjärta"........

1 kommentar:

  1. Ett "mamma hjärta" har aldrig fel!!! Det är galet!

    Önskar er lycka till med er adoption och sänder över en lite vers som jag hittade av en händelse en gång i tiden:

    Ej kött av mitt kött, ej blod av mitt blod men ändå såsom ett under - MIN. Glöm aldrig för ett ögonblick, du växte inte under mitt hjärta, du växte i det <3 (Har själv 2 numera vuxna adopterade barn, är tom farmor)

    SvaraRadera