Barnbesked

Lilypie Waiting to Adopt tickers

söndag 7 december 2014

Andra advent...

Idag tänder vi redan andra ljuset och det är inte långt kvar till jul. Den riktiga julstämningen har inte infunnit sig i år. Kanske beror det på att det regnar och är flera grader varmt eller att man fortfarande kan ta in rosor från trädgården.


I veckan som har gått har jag varit hemma från jobbet på grund av en rejäl förkylning. Jag har legat i soffan i 4 dagar och är fortfarande inte ok så det är riktigt drygt nu. Jag har därför haft mycket tid att tänka. När jag läste att Kenya stänger landet för adoptioner fick jag en klump i magen. Dels för de som nyligen har fått barnbesked och för de föräldrar som är nere i Kenya och hämtar sina barn. I drygt 8 månader bor man i landet innan adoptionen har gått igenom. Vad händer med de familjerna? De familjerna har fortfarande inte fått besked eftersom man inte vet. Jag hoppas att det blir lycklig utgång för alla familjerna. Jag fick en panikkänsla för våran del, tänk om de helt plötsligt stänger Taiwan? Vad händer med de 7 månader som vi har väntat? Usch, jag vill inte ens tänka tanken att det ska hända. Adoption är osäkert på många sätt men vi får hoppas att det går bra.

Våra kompisar har fått en liten kille i veckan. Grattis säger vi! Det tråkiga är att vi har planerat sedan 2008 att vi ska vara mammalediga samtidigt men det har inte blivit så. Ibland känns det som tiden står stilla för oss, vi står fortfarande på samma ställe och stampar medan många av våra vänner har fått flera barn under den tiden. Men någon gång borde det vara våran tur, eller?

1 kommentar:

  1. Krya på dig, värsta förkylningen vill ingen ha. Usch ja, vi är också livrädda att något ska hända med Taiwan. Vi vet att andra länder har stängt, ibland utan någon förvarning. Vi har inga garantier tyvärr.

    Vi har också många vänner som lämnar graviditetsbesked och ja till och med nummer tre kanske planeras hos våra vänner som fick första barnet när vi började typ gå på adoptionskursen. Så ja, nu är det VÅR tur!! Tänker på er.

    SvaraRadera