Barnbesked

Lilypie Waiting to Adopt tickers

fredag 27 juni 2014

2 månader sedan...

...vi skickade ner papperna till Taiwan!  Tiden går trots allt fort fast i vissa perioder känns det som inte händer någonting. Nu är papperna i alla fall nere i landet och när som helst kan de ringa och säga att det väntar ett barn på oss! Å vad jag längtar efter det samtalet som alla pratar om. Det ska tydligen vara det bästa samtalet i ens liv. Undrar om jag eller Simon kommer få ta emot samtalet? Kommer vi vara tillsammans när samtalet kommer eller är vi på jobbet? Det ska bli roligt att se vem som får det. Men om det är som i de flesta fall kommer de ringa mig (eftersom jag är kvinna)! Det är konstigt att de flesta alltid ringer kvinnan i första hand och sedan mannen. Simon påstår att det beror på att det är lättare att prata med en kvinna (?). Ja vi får väl se vad det blir.... Vad tror ni läsare? På höger sida kan ni rösta om ni tror att det är jag eller Simon som får ta emot samtalet. Det blir roligt att titta tillbaka sen om ni trodde rätt.

I helgen ska vi ut och segla i Göteborgs skärgård med Simons pappa och faster. Det ska tydligen inte blir så fint väder men jag hoppas på det bästa. Jag önskar er en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar